Aktualności

Rozpoczęcie roku szkolnego - informacje

Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2023/2024 odbędzie się w dniu 04.09.2023  roku wg następującego planu:

-8.30 Msza św. w Kościele Parafialnym w Marcinkowicach;
 -ok. godz.9.45 (po przejściu do budynku szkoły) -  dalsza część uroczystości:
dla kl. 1-8 na sali gimnastycznej a dla oddziałów przedszkolnych w budynku przedszkolnym (stary budynek).
W drodze do kościoła i do szkoły oraz podczas mszy uczniowie klas 0 i klas  I-III  pozostają pod opieką  rodziców.
Wszystkim życzę pomyślności w nowym roku szkolnym.
Zachęcam do bieżącej obserwacji informacji na stronie internetowej szkoły i odbierania wiadomości w e-dzienniku.

Elżbieta Samek - dyrektor Szkoły Podstawowej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Marcinkowicach

Zakończenie roku szkolnego 2022/2023

Kolejny rok szkolny za nami. Przyszedł czas na podsumowania, podziękowania za zaangażowanie w projekty i uroczystości szkolne oraz wyróżnienie tych uczniów, którzy szczególnie pilnie pracowali.

"Literacki kolaż" - projekt czytelniczy poświęcony Wisławie Szymborskiej

Projekt czytelniczy „Literacki kolaż” poświęcony był Wisławie Szymborskiej – Patronce Roku 2023. Realizowany był w naszej szkole od stycznia do czerwca 2023 roku. Uczestniczyli w nim uczniowie klas 1-8. Twórczość literacko-plastyczna i multimedialna zaowocowała prawie 200 pracami wykonanymi przez uczniów indywidualnie, w grupach lub całą klasą.

Czytanie na Polanie

Ogólnopolska akcja „Czytanie na Polanie” odbyła się w naszej szkole 14 czerwca 2023r. Wcześniej został ustalony termin i wszyscy uczniowie zostali poinformowani o celach i przebiegu akcji w naszej placówce. Na korytarzu powieszono plakat informacyjny. Niestety ze względu na deszczową pogodę nie mogliśmy zorganizować czytania na świeżym powietrzu, dlatego uczniowie klas 1-8 zgromadzili się w sali gimnastycznej.

Wycieczka do Nibylandii

Dzieci z oddziału przedszkolnego, klasy I i II wyruszyły na wycieczkę do Nibylandii w Brzeznej. Celem naszej wycieczki była przede wszystkim integracja dzieci oraz stworzenie możliwości radosnego spędzenia czasu.  W sali zabaw wszyscy uczestnicy mogły skorzystać z licznych atrakcji, m.in. z basenu z tysiącem kulek,  ścianki wspinaczkowej, tuneli,  zjeżdżalni, mini boiska i dla każdego dziecka lody niespodzianka. Zadowolone, nieco zmęczone, pełne wrażeń dzieci wróciły do Marcinkowic.

Wycieczka do Gorlic

Dnia 15 czerwca uczniowie kl 6, 7, 8a i 8b pod opieką nauczycieli pojechali na wycieczkę do w Beskid Niski do Gorlic szlakiem I Wojny Światowej. Celem wycieczki było poznanie miejsc związanych z I wojną światową oraz rozgrywających się tam wydarzeń historycznych. Na trasie naszej wycieczki pojawiły się Cerkwie w Owczarach, Sękowej i w Kwiatoniu, które wpisane są na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Zwiedziliśmy również Szymbark, Pałac w Siarach, Regietów. Kolejnym punktem programu było wyjście na Górę Małostowską i Rotundę. Dużą atrakcją było na końcu ognisko z pieczeniem kiełbasek w Gładyszowie. Pogoda bardzo dopisała, było ciepło i słonecznie. Wycieczka była bardzo dobrze zorganizowana a dzieci bardzo zdyscyplinowane.

Elżbieta Kulig

Lekcja informatyki w klasie 4

12.06.2023 r. Lekcja informatyki w Kl. 4 z wykorzystaniem pomocy zakupionych w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości#. Uczniowie sterowali robotem Photonem, uruchamiali konstrukcje zbudowane z klocków Lego za pomocą dedykowanej aplikacji. Świetna zabawa!!!

Gminny Konkurs Ekologiczny w Januszowej

30 maja 2023 roku w SP Januszowej, odbył się 22 Gminny Konkurs Ekologiczny. Tradycyjnie nasza szkoła wzięła w nim udział. Reprezentowali nas w kategorii klas 4 - 6 Adam Kumięga, a w kategorii klas 7 - 8 Mikołaj Froehlich. Piękny sukces osiągnął Mikołaj Froehlich, zdobywając pierwsze miejsce. Adam Kumięga nie zajął miejsca na podium, ale zdobył cenne doświadczenie.

Widomski Tadeusz

Wycieczka czterodniowa do Wrocławia i w Góry Stołowe ( Czechy ) – mini Zielona Szkoła

W dniach 30 maja do 2 czerwca uczniowie naszej szkoły wyruszyli na czterodniową wycieczkę na Dolny Śląsk oraz w Góry Stołowe na Czechy.

W pierwszym dniu zwiedziliśmy Świdnicę – Stare Miasto i Świątynię Pokoju, Strzegom – Bazylikę św. Piotra i Pawła, Jawor, Pola Legnickie oraz obóz koncentracyjny Gross Rosen.

W kolejnym dniu zwiedziliśmy podziemne miasto Osówka ( Projekt Rise ), następnie udaliśmy się w Góry Sowie, gdzie zdobyliśmy szczyt wchodząc na Wielką Sowę. W godzinach popołudniowych odwiedziliśmy Zamek Książ.

W czwartek 1 czerwca udaliśmy się na Czechy w Góry Stołowe, gdzie spędziliśmy cały dzień zwiedzając Skalne Miasto i podziwiając cuda natury.

W ostatnim dniu odwiedziliśmy Wrocław, gdzie zwiedziliśmy: ZOO i Afrykarium, Halę Ludową, wyjechaliśmy na wieżę widokową Sky Tower, Stare Miasto oraz Panoramę Racławicką.

2 czerwca w późnych godzinach wieczornych wróciliśmy do Marcinkowic pełni wrażeń, wypoczęci i zadowoleni.