Zielona szkoła - 8 i 9 dzień

11 czerwca dobiegł końca nasz wyjazd na Zieloną Szkołę. Pożegnaliśmy Giby i bajkowe jezioro Pomorze, nad którym spędziliśmy miłe chwile.

Udaliśmy się w drogę powrotną do Marcinkowic, jednak nie oznaczało to końca naszych wycieczek, ponieważ zatrzymaliśmy się na chwilę w Warszawie.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Starego Miasta. Wrażenie zrobiły na nas zabytkowe miejsca, szczególnie Zamek Królewski, gdzie uchwalono Konstytucję 3 Maja. Następnie podeszliśmy pod kolumnę króla Zygmunta III Wazy, który przeniósł stolicę Polski z Krakowa do Warszawy. Zatrzymaliśmy się także pod Pałacem Prezydenckim.

Kolejne kroki skierowaliśmy na Rynek Starego Miasta, gdzie stoi pomnik Syrenki. Po drodze zwiedziliśmy wnętrze Archikatedry Warszawskiej świętego Jana Chrzciciela. Dowiedzieliśmy się, że właśnie tam, umieszczony jest sarkofag z ciałem Błogosławionego Prymasa Stefana Wyszyńskiego.

Byliśmy także na Placu Marszałka Józefa Piłsudskiego, gdzie znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza oraz pod Pałacem Kultury i Nauki. Zwiedzanie zakończyliśmy w Muzeum Łazienki Królewskie, przepięknym rozległym ogrodzie, w sercu którego ukryta jest rezydencja Stanisława Augusta Poniatowskiego. To tu właśnie król wydawał słynne obiady czwartkowe.

Udaliśmy się także pod pomnik Fryderyka Chopina oraz pałac Belwederski.

Nasza podróż dobiegła końca. Spędziliśmy cudowne chwile i wróciliśmy do domów wypoczęci i zadowoleni, planując już kolejne wycieczki.