Nasza szkoła po raz kolejny przystąpiła do kampanii społecznej NO PROMIL – NO PROBLEM Małopolska 2015 zorganizowanej przez Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych „Solny Gwarek” z siedzibą w Wieliczce. Głównym celem kampanii jest ograniczenie na terenie Małopolski liczby osób kierujących pojazdami pod wpływem środków psychoaktywnych oraz zmiana społecznego nastawienia wobec nietrzeźwych kierowców – wzmocnienie postawy krytycznej u pasażerów pojazdów, których kierowca wzbudza wątpliwość co do stanu trzeźwości. Pierwszym działaniem w ramach kampanii było przygotowanie i zorganizowanie marszu na rzecz poparcia trzeźwości na drogach Małopolski. Uczestniczyli w nim uczniowie klasy 5 wraz z nauczycielami. Najpierw uczniowie wraz z koordynatorem akcji, panią Ireną Szajewską, przygotowali transparenty oraz „łapy” z logo kampanii i hasłem: NO PROMIL – NO PROBLEM oraz kampanijne baloniki. W dniu marszu – 21 października 2015r. - uczniowie wyposażeni w transparenty, „łapy”, baloniki, ubrani w koszulki i czapeczki z logo kampanii oraz koszulki odblaskowe wyruszyli z budynku szkoły do tzw. Pętli pod opieką nauczycieli i funkcjonariuszy z MKP w Nowym Sączu. Policjanci zatrzymywali kierowców i sprawdzali ich trzeźwość, a dzieci wręczały ulotki i baloniki. Cieszy fakt, że wszyscy zatrzymani kierowcy byli trzeźwi. Miejmy nadzieję, że tego typu akcje i zaangażowanie w nie uczniów wpłynie pozytywnie na zmianę zachowania kierowców. Chodzi przecież o bezpieczeństwo dzieci na drodze!
UWAGA! KONKURSY NO PROMIL – NO PROBLEM! Zachęcamy do udziału w konkursach w ramach akcji NO PROMIL – NO PROBLEM: 1. Konkurs indywidualny Temat pracy konkursowej: Tematem konkursu jest przedstawienie prawdziwej lub wyobrażonej sytuacji odmowy jazdy z pijanym kierowcą lub powstrzymania go przed jazdą. Autor pracy może przedstawić się jako bohater lub świadek tej historii. Formy prac konkursowych: Praca konkursowa może mieć formę: Literacką, np. opowiadanie, reportaż, wywiad, wiersz, pamiętnik, list, esej, opis wydarzeń na podstawie relacji przekazanych przez bliskich lub znajomych. Prace mogą być wzbogacone ilustracjami i zdjęciami. Multimedialną, np. prezentacja, film, wywiad, nagranie audycji radiowej, słuchowiska, piosenki, hymnu, stworzenie albumu multimedialnego – technika dowolna. Praca multimedialna powinna być wykonana techniką umożliwiającą jej odtworzenie na standardowym komputerze, przy użyciu powszechnie dostępnego, bezpłatnego oprogramowania. Rozmiar pracy nie może przekroczyć 700 MB, a czas jej odtwarzania 5 minut. Plastyczno – techniczną, np. album, gazetka, projekt plakatu, komiks, instalacja przestrzenna. Technika plastyczna dowolna: farba, tusz, kredka, batik, witraż, collage, wyklejanie, techniki własne. Termin przekazania prac: Prace należy przekazać do p. Ireny Szajewskiej do dnia 10 listopada 2015r. 2. Konkurs drużynowy Adresaci konkursu: Konkurs adresowany jest dla drużyn liczących minimum 2 uczniów. Temat pracy konkursowej: Udział w konkursie polega na przygotowaniu raportu z przebiegu wydarzenia popierającego ideę trzeźwości za kierownicą zorganizowanego w ramach kampanii. Formy prac konkursowych: Raport powinien opisywać marsz, spotkanie lub inne wydarzenia zorganizowane w celu poparcia idei trzeźwości na drogach województwa małopolskiego. Uczestnicy konkursu mogą wykorzystać wzór raportu zaproponowany przez organizatora. Termin przekazania prac: Prace należy przekazać do p. Ireny Szajewskiej do dnia 10 listopada 2015r. Szczegóły dotyczące kampanii i konkursów znajdują się na stronie internetowej: |